Terveisiä Schladmingin lumilta ja liikunnan kurssilaisilta Itävallasta!

Reippailuissa mukana Jenni ja Ari.

Laskettelumatka Schladmingiin 20.-27.1.2018

Lähdimme 20. päivä tammikuuta eli lauantaina lukion pihalta noin kuuden aikoihin. Koko aamu ja lento sujui rauhallisesti. Laskeuduttuamme Salzburgiin Olli kuitenkin huomasi, että oli hävittänyt passinsa. Onneksi kuitenkin ihana ohjaajamme Ester otti tilanteen haltuun. Salzburgin lentokentältä oli reilun tunnin matka Schladmingin kylään. Siellä majoituimme Wintergarten nimisessä hotellissa. Saavuttuamme hotelliin osa lähti heti laskemaan Hochwurzenin vuorelle ja osa lähti välinevuokraamoon. Ilta kului yhdessä illallisen parissa.

Sunnuntaina oli todella huono sää. Lunta satoi 30 senttiä päivän aikana ja paikoittain ei edes nähnyt eteensä kunnolla. Siitä huolimatta lähdimme yhdessä oppaan kanssa laskettelemaan.

Maanantaina kaikki heräsivät varmasti lihakset hellänä edeltävän päivän haastavan lasku sään takia. Osa lähti heti aamusta jo laskemaan, mutta muutama jäi vielä aamupäiväksi hotellille huilimaan. Ohjelmassa oli oppaan johtamaa laskemista ja rodel-kelkkailua. Sää ei kuitenkaan taaskaan suosinut meitä emmekä päässet kelkkailemaan, koska rata oli liian lumessa.

Tiistaina oli ensimmäinen päivä, jolloin oli vapaata laskua eli sai mennä ilman opasta. Pojat viihtyivät parkissa ja merkattujen rinteiden ulkopuolella. Tytöt pysyttelivät hieman turvallisemmissa tunnelmissa. Illalla oli miesten pujottelun maailman cup. Pieni Schladmingin kylä oli täynnä ihmisiä ja pääkadulla oli paljon erilaista tapahtumaa.

Keskiviikkona osa otti suunnaksi Dachsteinin jäätikön. Sinne piti mennä ensin bussilla ja sitten gondolilla. Kun olimme päässyt 3000 metrin korkeuteen näkyvyys olikin todella huono ja vain yksi lasketteluhissi oli auki. Tämä oli kaikille pieni pettymys, koska olimme koko viikon odottanut mahtavia näkymiä. Palasimme takaisin alas kylään ja siellä olikin aivan mahtava sää. Aurinko paistoi ja oli kirkasta, eli aivan mahtava lasku sää. Illalla 2. vuoden opiskelijat harjoittelivat hieman tulevia vanhojen tansseja.

Torstaina hyvä sää jatkui ja maisemat olivat upeita. Pääsimme myös vihdoinkin rodel-kelkkailemaan. Se oli kaikkien mielestä todella hauskaa. Alisa ja Nelli olivat useampaan otteeseen naama lumihangessa. Olli voitti koko kisan. Juusolla oli myös tänään 17-vuotis syntymäpäivä ja sitä juhlistimme illallisen yhteydessä.

Perjantaina lähdimme jo aikaisin aamulla rinteeseen, koska silloin ne ovat parhaassa kunnossa. Tämä oli myös viimeinen laskupäivämme. Meillä oli koko viikon ajan yhteinen illallinen hotelilla, mutta tänään saimme mennä syömään, minne halusimme.

Bussi odotti meitä hotellin pihalla lauantai aamulla kello 8.15 ja matka kohti kotia alkoi!